How I (try to) stay organized

by - 22:44

Организацията може би е едно от нещата, които много ми куцат, но в последно време съм си поставила за цел да вкарвам всичко в ред - блога, ежедневните задачи, финансите, работата... Много се радвам, че от един месец насам успявам да си изпълня всичко планирано, надявам се и за напред да е така и всъщност това може би ми е най-голямата цел за тази година - да си изпълнявам плановете и да организирам по-добре времето си.


Не знам дали съм го споменавала до сега, но моето време е (беше) много хаотично разпиляно. Никаква организация, правех това, което ми хрумваше на мига, а последствията от това за много загуба на полезно време и много неизпълнени задачи (блогване, докторантура и тн.). По едно време се усетих, че това безцелно шлияене и обмисляне с какво да започна първо хич не ми се отразяват добре. И реших да планирам - внимателно, всяка неделя правя план за новата седмица.


Като за начало в моето начинание за правилно планиране на времето, си изтеглих един готин настолен календар. Нямах удобен календар на бюрото, а този е практичен, хубав и с изчистен дизайн.


Работа / Събития

Следващото нещо беше седмичния планер. Обсебена съм от тефтери, имам около 10-тина, но ми трябваше голям планер, който да ми е пред очите постоянно. И попаднах на този, който е с дизайн близък до календара. Достатъчно голям е, за да побира по няколко задачи за деня.


Реших да си украся планера с разни стикери и принтирани картинки от нета. За да е по- компактен използвах декоративна щипка - лисица...колко тематично, все се измъквам като лисица от собствените си планове :)
Както казах по-горе, всяка неделя сядам и си записвам задачите за идващата седмица. Може да са малко, може да е просто отбелязване на събитие, но го отбелязвам. Когато виждам дадена задача пред очите си всеки ден съм много по-стимулирана да я свърша, отколкото ако е само в  главата ми и си виси там като нереализирана идея. При мен визуализацията е важна, за това и се налага да си записвам всичко, ако искам да съм наистина организирана. Разбира се, домакинската работа си я върша без да я планирам, не си правя и списъци за пазаруване, и всъщност този по-горе е само за служебни задачи.


За служебни задачи си имам и два тефтера - единия е фирмен, а другия е Moleskin. Няма да ви показвам пълнежа - общо взето неща, свързани с докторантурата ми. Харесвам страшно много тефтерите на Moleskin - имат идеалните размери, позволяват персонализиране, в сайта на марката има много неща за принтиране - корици, страници, табове и тн. В момента е почти празен и си чака реда да влезе в активно действие.


Блога

За организацията на блога използвам тефтери, които си персонализирам.


Това е планера ми от миналата година, който така и не ви показах, но изпълних до края. Стана доста "детински", но пък ми беше практичен и удобен.


За тази година предприех малко по-различен подход. Този тефтер ми е подарък от близка моя приятелка. Изцяло е с бели листа и отново си го направих по мой вкус. Харесвам и органайзерите като Filofax, но с такъв бих се сдобила за следвщата година.


Имах нужда от вдъхновяващ девиз и този ми хареса, за това е на почетно място в планера.


Всеки месец си има собствена заглавна страница - февруари тематично е месеца на сърчицата...


 Самите страници съм разграфила на дните от седмицата... Това са все още първите страници от планера и честно казано за март месец разграфката ще е малко по-различна... Тук записвам всички задачи, свързани с блога- ревюта, публикации, събития, дни за снимки, идеи и тн. 


В планера също така имам част с блог-статистика, която си водя и ми е страшно полезна. Ако имате блог воденето на статистика според мен е желателно, защото можете да проследите много добре къде имате нужда от повече активност... 
Друго, което ми е полезно при воденето на блога е страницата с продукти за бъдещи ревюта. Знаете, че през ръцете на бюти блогърите минават доста продукти, а на мен понякога ми се случва да изпусна да снимам и публикувам ревю на някой продукт навреме... за това и тук следя как вървят ревютата.


Таблото

Таблото има почетно място у дома - точно над бюрото, там където мога да си следа всички бележки, списъци и тн. Тук обикновенно е и бележката с финансите за месеца - приходи и разходи, нищо необичайно. Има и няколко снимки, които много си обичам, както и няколко листчета с вдъхновяващи фрази. А грозното бухалче в ляво долу е мое произведение и ме насърчава в ученето :)

Мислех тази публикация да бъде доста по-дълга, но не искам да ви става досадно. Съвети за това как да бъдем организирани има колкото искате, аз съм пробвала доста от тях и не ми се получи. И това е нормално - всеки човек има свой собствен стил и начин на живот и спрямо него трябва да си планира времето. За човек с неравномерно свободно и заето време, при който има дни, в които е изцяло свободен или не може да се отърве от работа примерно, дългосрочното планиране граничи с абсурда според мен. Но е хубаво и в целия този хаос да има малко ред, защото пропиляното време не се връща. Визуализацията на задачите и плановете води до добри резултати - нещо, което осъзнах през последния месец, и то в пълна сила.














You May Also Like

0 коментара

Zori D.. Предоставено от Blogger.

♥ Follow me on Instagram @beautybyzori ♥

♥ Follow me on Instagram @irisshadesbb ♥